Black Bananas: wat wil je nog meer?

De volgende generatie kan écht alles. 

 

Dat is de lijfspreuk—het motto—die in grote, moderne letters op de website van Black Bananas staat. Een van de eerste dingen die je ziet. Ik werd dan ook meteen benieuwd naar alle collecties van dit merk, van de heren -en dameskleding tot de Black Bananas Kids afdeling. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld, en ik denk jij ook niet!

De origin story 

Black Bananas als kledingmerk is opgericht in Januari 2010 door de Nederlandse Wesley Balnikker. Tijdens een stage in Curaçao ontwierp hij, half per toeval, een T-shirt voor een vriend. Dat ontwerp werd zo geliefd, en zo succesvol, dat hij uiteindelijk besloot een eigen kledinglijn te beginnen. Ook die werd met veel lof ontvangen, inclusief het logo, dat in de vorm van een aap op de voorgevel van de website prijkt, in de illustratie-stijl van Transformers. Het merk werd vooral populair doordat verschillende pop-artiesten en sporters de kleding droegen (en dragen!). Anno 2019 werd de kleding al in 210 winkels in Nederland verkocht, en dat is sindsdien alleen maar gegroeid. Black Bananas is begonnen met pop-upvestigingen; eerst op station Amsterdam, en later nog in Antwerpen. Inmiddels is er in Antwerpen een flagship store geopend. 

Écht alles 

Het motto, “De volgende generatie kan alles”, representeert eigenlijk precies waar het kledingmerk voor staat. Alle drie de afdelingen (heren, dames & kids) laten kleding zien die comfort en beweeglijkheid voorop stellen. Het kledingmerk combineert sportieve stijl met een echte urban flair. Het resultaat is een unieke combinatie die zowel sportief als streetstyle-chic aandoet. Het onderliggende doel van het kledingmerk is om de nieuwe generaties het zelfvertrouwen, de kracht en het comfort te bieden om hun doelen te bereiken en de wereld te veranderen, op hun manier, in de kleding die zij fijn vinden, en die ook écht fijn zit. Het is een kledingmerk met een duidelijk idee, en dat is zelfs terug te vinden in het logo. Dit symboliseert natuurlijk kracht, leiderschap en innovatie, kwaliteiten die ze ook in hun kleding er hoog in het vaandel houden. 

 

Black Bananas is een van die merken om in de gaten te houden. Niet alleen blijven ze groeien, maar ze geloven dus ook dat hun kleding een weg baant voor komende generaties. Of, in het minste geval, hen in ieder geval een stukje op weg helpt. Daar is al heel wat voor te zeggen. Je bent ten slotte succesvoller als je je goed voelt, en daar helpt fijne kleding écht bij. 

 

Leave Comment